domingo, 11 de octubre de 2009

Clickània se supera amb 10 mil visitants

El festival montblanquí Clickània es consolida com una proposta central de la Conca per activar el turisme els mesos de tardor, juntament amb Terrània i la Fira de sant Martí.


L’església de sant Francesc de Montblanc s’omple aquest pont de pares i nens assenyalant cowboys, indis, pirates i trapezistes en miniatura. S’hi celebra el festival Clickània. Es tracta d’una fira dirigida al públic col·leccionista i familiar on tot gira entorn la mítica joguina del click de Playmòbil. Durant els 3 dies d’obertura es podran veure 10 grans diorames amb més de 2000 clicks i una zona de botigues amb tots els personatges i accessoris imaginables.


Clickània ja ha superat l’èxit de l’edició anterior. “Buscàvem un festival diferent i original que ens ajudés a activar turísticament la tardor” explica Natàlia Moruno, una de les responsables de l’àrea de turisme de Montblanc. El 2008, fins a 8000 persones van visitar la fira. Enguany aquesta xifra ja ha augmentat quan encara falta un dia per tancar la mostra.



Els diorames del festival contenen més de 2000 clicks


L’associació Somos Clicks col·labora activament en l’organització del festival i el muntatge de diorames. Rodrigo Coronel, president de l’associació, ens explica que van necessitar 2 dies i mig i 14 persones per muntar totes les maquetes. “Disfruten molt més els pares que els nens” explica Rodrigo. “Alguns ja jugàven de petits” i la mostra els torna a enganxar.


D’altra banda, Clickània atreu molts col·leccionistes. Aquests poden trobar peces descatalogades i novetats que no han arribat encara a Espanya. El president de Somos clicks ens explica que “ha vingut gent de Madrid i de Figueres”.


Clickània demostra que el potencial del target familiar, ben explotat, és molt alt. I si bé això no és una novetat, tampoc en trobem tants exemples. Aquells que ho vulguin tenen fins dilluns 12 d'octubre per comprovar-ho.





No hay comentarios:

Publicar un comentario